Blått blod, blåa affärer!

26 Jun

För inte så länge sedan så var det ju princessbröllop. Vår kära Madeleine gifte sig med Herr Chris O’Neil, en herre med klass. Minst sagt. Personligen så var jag inte inbjuden, men jag har en del vänner som var där. När man jobbar inom min bransch, som dessutom är densamma som O’Neils så lär man känna en del fint folk. 

Under min egen tid som anställd på olika fonder så har jag nämligen fått kontakt med personer som jag annars aldrig skulle kunna komma i närheten av. Detta är personer som har extrema penningabelopp på banken, men som man som svensson aldrig har hört talas om. Sådana personer som Chris O’Neil och hans familj med bekantskapskrets är. 

Jag hörde förresten att han ska sluta på fonden han arbetar på för att börja som företagsängel i New York. Ett sätt att kapitalisera på  sin prinsessa, kanske?

Här kommer en översikt av vad en hedgefond är. Bra beskrivning!

 

Kommentera

