Uppdrag Granskning

17 Nov

Jag hade inte täckt att kommentera ett TV-program här på bloggen men jag känner att jag måste det. För någon vecka sedan visade programmet politiker som reste till Cannes för skattemedel och drack alkohol och levde loppan. Detta blev ett ramaskri och några av de omnämda personerna som helt saknar moral har med rätta avgått. Jag försvarar på inget sätt hur de kan köpa en klänning eller 7 flaskor champagne för skattebetalarnas medel. Har det så dåligt ställt kan jag tipsa om ett internetsida som lånar ut pengar fördelaktigt. Risicum lånar ut upp till 10.000 och för den summan går det att leva lyxliv.
cannes
Förutom den privata shoppingen är jag faktiskt inte upprörd. För att vinna måste du våga satsa. Hur skulle det se ut om de åkte ner och bjöd på hårdmackor med kaviar, eller blodpudding? Är det vad Göteborgs invånare vill förmedla?
Hej jag arbetar som kommunalpoitiker i Göteborg, är du intresserad av att flytta din verksamhet till vår stad? Låt oss gå till mitt hotellrum som ligger 5 mil utanför centrum. Jag kan bjuda på en varmkorv och ett glas vatten. Nej tyvärr ser det ut så runt om i världen att det krävs pengar att ”köpa” de företag som i sin tur kan generera arbeten. Däremot vill jag förtydliga än en gång att privata köp för skattepengar ALDRIG är försvarsbart.

Kommentera

