Kaotisk lager

26 Aug

Vet ni vad ett kaotiskt lager är?

Jag har svårt att själv tänka mig att arbeta i ett sådant. Jag vill gärna ha ordning och reda.

Med ett kaotiskt lager menas att varorna i lagret helt enkelt sätts på ett ställe där det finns plats. Sedan scannas de in och med hjälp av detta vet lagerarbetaren vart han ska hämta produkten.

Om vi ändrar lager till exempel en ICA-butik så fungerar det som så. Att får butiken in en pall med pasta så ställer den det helt enkelt där den får plats. Då spelar det ingen roll att den står vid toapapperet exempelvis. Ni kan ju tänka er var själva hur svårt det måste vara att handla där? Jag går till samma matbutik och vet ungefär vart produkterna finns. Söker jag peppar borde det finnas där kryddorna står. I ett kaotiskt lager så kan alltså pepparen vara brevid hårtorken.
gdggdg

Kommentera

