Fiska inte när det åskar!

10 Apr

Ett av mina privata intressen är fiske. Jag var online på en fiskegrupp för att får råd och tips om bra linor till fiskespöt. Samtidigt får jag ser hur en person delat på gruppen hur åskan slagit ner när de fiskade. Det var inte han personligen utan jag tror att det kom från Tyskland. Personen som höll i detta fiskespö blev bränskadad men klarade sig med livet i behåll.
ggyt
Fiskespöt klarade, som ni ser, inte livhaken. De flesta vet att när åskan börjar att mullra är det farligt att vara på sjön. Det beror helt enkelt på att du blir den högsta punkten. Det samma gäller att stå vid sjökanten. Spöet sticker ut över ytan och åskan söker sig dit. Värt att tänka på nu när fiskesäsongen drar igång på allvar. Det går att sätta sig i bilen medan åskvädret drar bort.

Alla som har ett intresse vet att det är skillnad mellan olika produkter när det gäller kvalité och pris. Det lönar sig i längden att köpa kvalitetsvaror om du vet att du tycker om att utöva aktiviteten. Är det första gången du provar på något, så låna! Det är nämligen så att produkter av usel kvalité kan göra det svårare. Det gäller exempelvis vid fiske. Något det märks särskilt tydligt på är på linor och rullar. Vem tycker det är roligt att fiska om fiskelinan trasslar sig hela tiden.

Jag är med i olika grupper på Facebook där folk med samma intressen ger tips och råd. Då vet jag att det inte bara är reklam utan att folk verkligen är nöjda med produkten. Jag läser även bloggar om fiske eller vilket intresse det nu gäller. Sedan beställer jag hem varorna på nätet och på så sätt tjänar jag pengar. Är det inte något som jag behöver akut så väntar jag till det inte är säsong på produkten eller tills den finns på extrapris. Det går att spara pengar på sitt intresse även om jag enbart köper fiskeprylar av bästa kvalité.

Kommentera

